NIEUWS   1 september 2019 
EEN NIEUW LOGO VOOR KUNST ADELT

Reeds een aantal jaar weerklinkt de roep naar een nieuw logo voor de harmonie: modern, strak en - vooral - multifunctioneel inzetbaar voor (digitale) communicatiedoeleinden.

 

De viering van het 150-jarig bestaan vormde de ideale aan-leiding om hier concreet werk van te maken. Grafisch vormgever Joost Bresseleers ging aan de slag met de opdracht ‘om een modern, maar ook tijdloos en stijlvol logo te ontwikkelen dat aansluit bij de vereniging die we willen zijn: een eigenzinnig harmonieorkest dat graag creatief verrast’.

 

De letters KA, die ook centraal terug te vinden zijn in het embleem van de harmonie, kregen een moderne look. Ze worden gevat in een strak frame met een speelse knipoog; letterlijk ‘out of the box’.

 

Het logo werd, samen met de volledig nieuwe huisstijl, voorgesteld tijdens de concertreis naar Monschau in augustus 2019. De lancering vond plaats in een traditionele smidse in Verviers. Zo werden verleden, heden en toekomst van KUNST ADELT op een unieke wijze met elkaar verbonden.